sobota 20. ledna 2018

Tilt-shift objektiv v krajinářské fotografii přináší zajímavé možnosti




Díky Canonu jsem si mohl vyzkoušet relativně nový přírustek do rodiny tilt-shift objektivů od této značky. Konkrétně se jednalo o padesátku TS-E 50mm f/2.8 Macro, kterou jsem používal s tělem fullframové zrcadlovky Canon 6D a Canon 6D Mark II.

Padesátka, kterou jsem měl k dispozici, je určena především pro produktovou fotografii - už jenom tím, že je to makroobjektiv. Já jsem ji ovšem vzal do jiného prostředí, než je ateliér.
Vyrazil jsem s ní fotit krajiny a dokonce i street.

V krajinářské fotografii nabízí tilt-shift zajímavé možnosti s hloubkou ostrosti, jak ukazují dva obrázky nahoře. První byl pořízen tak, jako by se jednalo o normální manuální padesátku. Ano, kompletně manuální, žádný autofokus a podobné vymoženosti. Tak už to u tilt-shiftů bývá.

Druhý snímek byl pořízen s využitím funkce shift (tedy s nakloněním objektivu do strany). Při nízké cloně se tak dá dosáhnout efektu, že je na fotografii zaostřen je úzký pruh, jehož orientace se dá regulovat natočením objektivu. Nemusí jít tedy jen shora dolů nebo zleva doprava, ale také zešikma.

Dají se tak vymýšlet různé věci - jen škoda, že jsem objektiv neměl déle.


Žádné komentáře:

Okomentovat